Ofte stilte spørsmål

 

Bestilling og betaling

Hvordan fungerer bonusen? 

Du tjener 15% bonus på alle ordinære varer. Det er ikke rabatt. Pengene får du tilgode etter kjøpet. 

Størrelsen på varen er utilgjengelig i nettbutikken, har vi den i en annen butikk? 

Vi deler lager med butikk. Varene og størrelsene som er tilgjengelig i nettbutikk er derfor tilgjengelig i butikk. Dersom den ikke synes i nettbutikk er den utsolgt, i nettbutikk og butikk.

Når kommer en utsolgt vare tilbake på lager igjen?

Dersom varen er på salg vil den ikke komme tilbake igjen. Dersom du lurer på en fullpris vare kan du gjerne ta kontakt. For eventuelle bestillinger kan du ta kontakt med chris@ferner.no. Vi minner om at det ikke er angrerett på bestillingsvarer. 

 

Jeg har et spørsmål om min faktura – hvem kontakter jeg?

Alle spørsmål om faktura, delbetaling og tilbakebetalinger tas direkte med Klarna. Du kan også ringe de direkte på +47 210 18 991.

Kan jeg endre eller avbryte min ordre etter den er lagt inn?

Etter du har lagt inn en ordre har du både mulighet til å endre og avbryte den, men dette må skje i god tid før ordren blir behandlet. Du kan endre til varer til samme pris eller billigere. Vi har ikke mulighet til å legge til varer eller endre til dyrere varer.

 

Bytte- og returrett

Hvor lenge har jeg bytte- og returrett når jeg har handlet i nettbutikken?

Som kunde av nettbutikken til Ferner Jacobsen har du alltid 14 dagers kostnadsfri bytte- og returrett. Dersom du leverer inn varen etter denne fristen har du som regel fortsatt mulighet til å bytte varen eller få en tilgodelapp på ordinære varer innenfor samme sesong. Du har mottatt returlapp på e-post. 14 dagers åpent kjøp gjelder også salgvarer.

Har jeg bytte- og returrett i butikk?

Enten du handler i Oslo, Fredrikstad eller på Fornebu, har du åpent kjøp i tre dager. Selgeren kan gi deg opp til syv dagers deponering dersom dette er avtalt og står på kvittering. Vi gir deg som regel muligheten til å bytte varen eller få en tilgodelapp på ordinære varer innenfor samme sesong.

Jeg har ikke motatt returlapp per e-post

Du er hjertelig velkommen til å bytte eller returnere varer kjøpt på nett i butikk. Dersom du ønsker å sende den per post har du mottatt en returlapp på e-post fra mail@ferner.no. Søk etter "Sporing og returlapp" i din innboks. Vi gjør oppmerksom på at vi kun sender ut èn returlapp selvom du har motatt flere kolli. Undersøk derfor flere mailer. 

Jeg ønsker å reklamere på en vare 

Vi ønsker helst at du tar med plagget og kvittering til en av våre butikker. Bor du langt unna sender du bilder og ordrebekreftelse/kvittering til chris@ferner.no. Vi vurderer din reklamasjon, og spanderer eventuelt frakt tilbake til oss. Reklamasjonsgrunnlaget ligger hos våre leverandører og det må derfor påbergnes noe tid. 

 

Medlemskap

Hvordan blir jeg medlem?

Du kan registrere deg som medlem her på nettsiden eller i butikk.

 

Hvilke varer får jeg bonus på?

Uansett om du er i en fysisk butikk eller nettbutikken, tjener du 15 prosent bonus på alle varer til ordinær pris. Bonusen fungerer som penger til gode hos Ferner Jacobsen. Du får ikke bonus på salgsvarer eller varer som er betalt med opptjente bonuspoeng.

Hvordan bruker jeg bonuspoengene mine?

Du får muligheten til å velge å bruke bonuspoengene dine når du sjekker ut av nettbutikken, eller når du har oppgitt telefonnummer i fysisk butikk.Husk å være logget inn.

 

Gavekort og rabattkoder

Kan jeg gjøre om et gavekort til rabattkode? 

Ja, det kan du. Registrer deg som medlem, og send oss bilde av gavekortet, samt ditt telefonnummer. Vi gjør gavekort om til bonus. 

Kjøp av gavekort

Vi har gavekort fra 250,- til 10 000,-. Disse kan du kjøpe i en av våre butikker eller direkte i nettbutikken. Disse kan ved kjøp av varer i butikk eller i nettbutikken. Beløpet kan ikke returneres.

Hvor lenge er gavekortet gyldig?

Gavekortet er gyldig i ett år fra kjøpsdato.

Kan jeg ta ut gavekortets beløp i kontanter?

Beløpet kan ikke returneres i form av kontanter. Ønsker du å returnere en vare kjøpt med gavekortet, vil beløpet bli satt inn på gavekortet igjen.

Rabattkoden fungerer ikke

Har du mottatt en rabattkode? Logg deg inn, og prøv igjen. Du trenger ikke rabattkode for å tjene bonus. 

 

Produktspørssmål

Jeg har spørsmål om hvordan en vare er i størrelsen

Les beskrivelse på plagget på produktside. Ta kontakt med nettbutikk eller butikk for ytterligere spørsmål. 

Jeg ønsker konkrete mål på en vare eller varebeskrivelse 

Ring direkte til butikken som har varen i butikkens åpningstider. Vi hjelper deg så godt vi kan, ved kapasitet. Sjekk ut hvor varen befinner seg på nettbutikken. 

Jeg ønsker at dere holder av en vare for meg

Ring direkte til butikken som har varen i butikkens åpningstider.Vi har muligheten til å holde av ordinære varer i et par dager. Vi holder ikke av salgsvarer.