Ny kolleksjon fra Brown, Orlebar Brown

Swipe til venstre


Hva får man hvis man kombinerer Orlebar Brown og James Bond? En av de råeste kolleksjonene innen bade- og herremote. Vi tok en prat med mannen bak merket, Adam Brown.

 
Det britiske merket Orlebar Brown har for lengst nådd internasjonal anerkjennelse for sin tolkning av herremote. Spreke farger og klassiske snitt definerer plaggene som springer ut av motehuset. Det er ikke overraskende at menn over hele verden har trykket klærne fra Orlebar Brown til brystet.

- Fra begynnelsen har vi alltid ønsket å fremme en spennende stil, livsstil og måte å kle seg på. Noe kjedelig eller en imitasjon holder ikke, sier Adam Brown, mannen bak merket Orlebar Brown.

Etter den vellykkede lanseringen av Bond-badeshortsen i juli 2018, slår Orlebar Brown til med en ny og eksklusiv kolleksjon, nå for tredje år på rad. Kolleksjonen er inspirert av ikoniske stiler fra de klassiske James Bond-filmene.

- Muligheten for å uttrykke seg med mote er større enn noen gang. Vi setter alltid klassisk stil foran trender, og vil sørge for at menn føler seg bra.


En kolleksjon 007 verdig

Når Orlebar Brown lanserer James Bond-kolleksjonen, som blir tilgjengelig fra 10.06.2020, fanger de mer enn 50 år med stil. Plaggene er inspirert av klassisk Bond, gjenskapt for å reflektere dagens mote.

Det ble en stor hit første gang de lanserte Bond-badeshorts. Derfor utvidet de den andre Bond-kolleksjonen til å også tilby polo-skjorter, jakker og espadriller. Sortimentet speilet antrekk brukt av Sean Connery, Roger Moore og George Lazenby fra deres tid som den fiktive britiske tjenesteagent 007. Bonds klassiske og raffinerte stil fra filmer som Dr. No, Goldfinger og The Man With The Golden Gun kom til live, og ble sett på strender verden over takket være Orlebar Brown.

- Vi startet med å lansere våre klassiske skreddersydde badebukser i 2007 og utvidet til å inkludere flere typer plagg i 2010. I 2018 lanserte vi Bond-kolleksjon for første gang. Vi liker å si at vi tilbyr en komplett kolleksjon som feirer solskinn, reise, lykke og god stemning, sier Brown.


Populært i Norge

Man skulle kanskje tro at i et land så langt nord som Norge er markedet for badeshorts snevert. Dette kunne ikke vært lenger fra sannheten, ifølge Øyvind Hjelkrem-Haug, daglig leder i Ferner Jacobsen. Før fjorårets lansering mente han:

- Vi opplever også skikkelig sommer, noe vi senest fikk oppleve i 2018. Vi vet også at nordmenn reiser mye, og det er ingen tvil om at markedet Orlebar Brown er solid, også i Norge.

Orlebar Brown er svært kjent for badebukser, men mange glemmer at de også tilbyr mer enn badetøy.  I lang tid har herremoten vært preget av trygge fargevalg. Blått, hvitt, sort og grått er en gjenganger, men den moderne nordmann tør i dag svært ofte å bevege seg ut av komfortsonen.

- Vi ble nesten overrasket over hvor raskt kundene valgte sterke farger og shorts med print. Det er også slik at de som har en blå shorts ofte ønsker noe annet ved siden av, sier han.


– Vi har knapt startet

Brown mener selskapet har enormt potensial og at de knapt har startet sin reise.

- Selv dersom vi bare skulle konsentrert oss om badetøy, har vi kun nådd en liten del av de potensielle kundene som trenger badeshorts. Det er åpenbart at våre nye områder som sko, tilbehør og solbriller vil slå an, og vi skal se etter nye territorier. I tillegg til Storbritannia og Europa vil Amerika snart være vårt største marked, vi utvider i Australia og øker vår tilstedeværelse i Midtøsten, sier en stolt gründer.

Adam Brown skryter av Ferner Jacobsen, og sier han er stolt av å jobbe med det han anser å være en av de mest historiske og førsteklasses butikkene i Skandinavia. Han avslutter intervjuet med å avsløre hvilket av deres egne design som er hans favoritt.

- OB Classic Bulldog, medium lengde, i marineblått. De var i vår aller første kolleksjon og er fortsatt i stil. Jeg har hatt mitt nåværende par i fire år og de ser fortsatt like bra ut som den første dagen jeg hadde dem på meg, sier han.

 

Hold deg oppdatert på den nye James Bond x Orlebar Brown kolleksjonen ved å følge oss på sosiale medier.

Tilgjengelig i butikk fra 18.03.2020.

Publisert i: Inspirasjon